- Põhiõppevara juurde kuuluvad õpetajamaterjalid
- Aabitsa ja töövihikute kasutamise üldised põhimõtted. Õpetajaraamat.
- Individuaalne õppekava kui õpilase individuaalse arengu toetamise üks tugimeede
- Õpiraskustega õpilaste toetamine põhikoolis (ainealased metoodilised- ja õppematerjalid)
- Juhendid, mis aitavad lasteaedadel ja koolidel laste haridusteel ettetulevaid probleeme edukamalt lahendada
- Lapse arengu hindamise ja toetamise juhendmaterjal koolieelsetele lasteasutustele
- Erivajaduste määratlemine
- Käsiraamat „Teekond erilise lapse kõrval“
- Surdologopeedi käsiraamat
- Sotsiaalsete toimetulekuoskuste õpetus
- Lapse arengu, oskuste ja tunnetusprotsesside mõju õppimisele. Nõuandeid individuaalseks arendustööks.
- Viipekeelne kurt laps koolis. Juhendmaterjal õpetajale
- Seks@autism
- Kommunikatsioonipass
- Appi - mu klassis on kuulmislangusega õpilane!
- Liikumine ja muusika
- J. Strebeleva Mõtlemise kujundamisest arenguliste erivajadustega lastel. Eripedagoogi käsiraamat
- J. Strebeleva Laste arendamine ja õpetamine didaktiliste mängude abil. Eripedaoogi käsiraamat
- Isevalmistatud õppevahendite ideede kogumik
- Tõlkeraamat "Prader-Willi sündroomiga õpilane. Teavik haridustöötajale"
- Guidance for the inclusion of students with Special Educational Needs for online learning
Appi - mu klassis on kuulmislangusega õpilane!
Kuigi lapsel võib olla funktsioonalseid piiranguid, on tal õigus ühtekuuluvusele ja samaväärsele haridusele nagu kõigil lastel. See kõlab iseenesestmõistetavana, aga õiguse elluviimine ei ole just alati lihtne. Kuulmislangusega liitub mitmesuguseid katsumusi. Osa raskustest on võimalik leevendada tehniliste abivahenditega. Ka keskkonnategureid saab mõjutada. Suurimad katsumused on siiski seotud sellega, kuidas inimesed võõrale probleemile reageerivad ja kuidas nad selle katsumuse vastu võtavad. Mõni võib kuulmislangusega laste probleemi alahinnata, nii et lastele langevad liiga suured nõudmised. Mõni näeb aga ainult tüli ja vaeva ning püüab hoiduda sääraste lastega tegelemast. Paljud soovivad siiski aidata, kuid nad on ebakindlad, sest ei tea, mis kõik kuulmislangusega kaasneb.
Raamat pakub aga kindlasti huvi teistegi erivajaduste seisukohalt. Kutsub ju autor üles puuet ja sellest johtuvaid erisusi õppimises ning käitumises tähele panema ja nendega arvestama. Teisalt keskendub raamat praktilistele
nõuannetele õppetöö hõlbustamiseks ning juhib tähelepanu lihtsatele ja kergelt rakendatavatele võtetele, mida erivajadusega õpilaste kaasamisel silmas pidada.
Raamatu pealtnäha lihtsast vormist ei tohiks end eksitada lasta – tegu on sisuka ja asjatundliku käsitlusega, mida ilmestavad Thomas Lindbergi tabavad ja meeldejäävad joonistused.
Appi - mu klassis on kuulmislangusega õpilane!