- Põhiõppevara juurde kuuluvad õpetajamaterjalid
- Aabitsa ja töövihikute kasutamise üldised põhimõtted. Õpetajaraamat.
- Individuaalne õppekava kui õpilase individuaalse arengu toetamise üks tugimeede
- Õpiraskustega õpilaste toetamine põhikoolis (ainealased metoodilised- ja õppematerjalid)
- Juhendid, mis aitavad lasteaedadel ja koolidel laste haridusteel ettetulevaid probleeme edukamalt lahendada
- Lapse arengu hindamise ja toetamise juhendmaterjal koolieelsetele lasteasutustele
- Erivajaduste määratlemine
- Käsiraamat „Teekond erilise lapse kõrval“
- Surdologopeedi käsiraamat
- Sotsiaalsete toimetulekuoskuste õpetus
- Lapse arengu, oskuste ja tunnetusprotsesside mõju õppimisele. Nõuandeid individuaalseks arendustööks.
- Viipekeelne kurt laps koolis. Juhendmaterjal õpetajale
- Seks@autism
- Kommunikatsioonipass
- Appi - mu klassis on kuulmislangusega õpilane!
- Liikumine ja muusika
- J. Strebeleva Mõtlemise kujundamisest arenguliste erivajadustega lastel. Eripedagoogi käsiraamat
- J. Strebeleva Laste arendamine ja õpetamine didaktiliste mängude abil. Eripedaoogi käsiraamat
- Isevalmistatud õppevahendite ideede kogumik
- Tõlkeraamat "Prader-Willi sündroomiga õpilane. Teavik haridustöötajale"
- Guidance for the inclusion of students with Special Educational Needs for online learning
Viipekeelne kurt laps koolis. Juhendmaterjal õpetajale
Koostaja: Raili Loit, tekstide autorid Liivi Hollman, Regina Paabo ja Raili Loit
Raamat täiendab kuulmislanguse temaatikat käsitlevat eestikeelset lugemisvara kompaktse, nüüdisaegse ja mitmekülgse teemakäsitlusega ning on suunatud eelkõige pedagoogidele. Samas võivad kasulikku lugemist leida tõenäoliselt kõik teised kuulmislangusega tegelevad spetsialistid ning lapsevanemad.
Raamatus on valik teemasid, mida peaks koostaja hinnangul ilmtingimata teadma iga kuulmislangusega laste õpetaja, kuid keskendutakse eelkõige viipekeelsetele (viipekeelt esimese keelena kasutavatele) kurtidele. Viipekeelseid kurte lapsi võib nii mõneski mõttes oma keelelise ja kultuurilise eripära tõttu pidada üheks kõige omanäolisemaks lasterühmaks. Senini on Eestis olemasolevas kirjanduses kurtusega seonduvalt keskendutud valdavalt oraalsetele (eesti keelt esimese keelena kasutatavatele) kurtidele ja oraalsele (ehk eesti keelel põhinevale) õpetusmetoodikale ning käsitletud kurtust eelkõige kui puuet.
Käesolevas raamatus püütakse vaadelda kurtust pisut teistsugusest aspektist: tänapäeval räägitakse kurtusest üha enam kui keelelis-kultuurilisest nähtusest. Suur osa kirjutatust on paljus ülekantav ka oraalsetele kurtidele ja kergema kuulmislangusega lastele.
Raamatu faili on alla laaditav siit.
Raamatu juurde kuulub väike viibete sõnastik. Nii sõnastik kui raamatus viidatud muud video- ja helifailid on alla laetavad dropoxi lingilt
https://www.dropbox.com/sh/3v2r21ug1tq1b4o/_8NWfJUVVF.
Viipekeele huvilistele soovitame külastada ka rahvusvahelise projekti Spread the Sign kodulehekülge, kust leiab viipekeele tõlkesõnastiku http://www.spreadthesign.com/ee/.
Juhendmtarjal on allalaetav siit